3 iulie 2010

Vise

    De cand ma stiu..am fost o visatoare. Si intotdeauna , mama mi-a spus ca nu e bine sa visez atat, sa fiu mai realista, mai cu picioarele pe pamant. Sa ma multumesc cu ce am, sa imi cunosc limitele..Ca visele nu ma fac fericita, ci imi creaza o stare de nemultumire. I-a fost teama ca asa visatoare fiind, o sa fac gesturi necugetate..sau o sa-mi pierd capul dupa vre-un baiat. Si nu s-a intamplat asta..pentru ca odata cu mult idealism..am si o doza suficienta de ratiune incat sa imi dau sema ca nu idealurile nu pot fi atinse..sunt doar undeva sus..ca o stea calauzitoare. Iar ceea ce visez nu mi se pare irealzabil. Sotul meu  imi sugereaza aceleasi lucruri..sa nu mai visez atata. Dar nimeni nu imi spune cum sa fac..ce sa fac cu visele mele. Nu inteleg ca asa sunt eu construita..iar daca imi ucid visele..ma ucid pe mine. M-am intalnit cu o prietena si imi spune ca ma vede schimbata..mai trista..ca acum cativa ani cand ne intalneam eram mai vesela. E drept am trecut printr-o perioada mai grea...am stat ceva timp destul de izolata, dar daca ma gandesc bine atunci aveam mai multe vise. Iar acum a mai venit si criza asta sa imi mai ciunteasca din ele..se duce speranta noastra ca o sa ne fie mai bine si o sa avem bani si timp pentru a face ceva pentru sufletul nostru..nu doar pentru a supravietui. Sau poate doar asa o sa ne dam seama ca ne-am consumat timpul si energia inutil..doar pentru material..si am uitat sa ne hranim sufletul cu vise. Ce suntem fara vise ..decat niste roboti..niste legume. eu una n-as putea trai fara vise, visele imi dau putere, sunt aripile cu care pot zbura. Doar ca atunci cand ne luam zborul..trebuie ca aripile noastre sa fie puternice. O sa am grija de aripile mele..sa mai pot sa zbor..iar cand intr-o zi imi voi da seama ca nu mai pot zbura...ma voi multumi sa-mi invat puisorii sa zboare.

24 de comentarii:

  1. visul presupune si o speranta ? :)

    RăspundețiȘtergere
  2. De obicei,mana care te trezeste din vis, scuturandu-te usor, este si mana care te trage intr-o imbratisare...

    Visele nu dor ...doar neimplinerea lor.

    RăspundețiȘtergere
  3. @pheideas, inevitabil..ce ne-am face fara sperante? Nu traiesc totusi intr-o lume paralela a visurilor..ma mai intersectez cu realitatea din cand in cand :)

    RăspundețiȘtergere
  4. MyEyesOnyou..ai dreptate..e bine sa te mai trezesca usor cineva..dar sa nu incerce sa ma faca prea pamanteana..nu as mai fi eu :).

    RăspundețiȘtergere
  5. Sa visezi.... Nu-i deloc rau. Eu visez mereu; este ca o terapie, ca o dezertare de o clipa din fata a tot ce presupune realitatea. Ce-i rau in a visa? Ce-i rau in faptul ca revenim mai apoi in realitatea, de multe ori, cruda? Daca te poti cali prin aceste alternante..... totul este usor, chiar si criza, chiar si lipsurile. Sunt in aceeasi situatie, dar trec peste foarte usor tocmai pentru ca am visat o viata intreaga. Succes! Si nu-ti lasa visele sa moara sau in uitare! Se vor razbuna :)

    RăspundețiȘtergere
  6. visele...........hmm.poate uneori ce visam n-i se intampla ,alteori ce visam ne place si am vrea sa traim acolo pe pesnicie.Odata am visat ca era pe mare,singur si imi placea mult sa vad apa simpla si linistita,dar cand m-am trezit mi-am dat seama ca nu era decat un vis pre frumos,iar sufletul meu era doar pentru un moment acolo.Niciodata sa nu crezi un vis.Poate fi inselator si chiar siret.
    Mi-ar placea sa am o viata si sa o pot trai numai in vise,deoarece acolo tot ce iti doresti t-i se intampla,iar binele si frumosul patrund in sufletul tau.

    Dar te rog lasa-mi si mie comment-uri pe blogul meu: http://bluewolf-bluewolf.blogspot.com/

    RăspundețiȘtergere
  7. Si ce daca visezi? Visul te ajuta sa pasesti mai usor in viata. Eu nu cred ca idealurile nu sunt realizabile, mai ales daca ele sunt cu putin mai mult decat realiste. Visul poate fi uneori o forma de terapie, un medicament. Totul e sa nu fi dependenta de vis.

    RăspundețiȘtergere
  8. @QED, multumesc, succes si tie! Asta e ideea sa revenim in realitate..dar si sa transformam realitatea cu ajutorul viselor :)

    RăspundețiȘtergere
  9. Ionut_Andrei..tinerete :)..sunt mai multe feluri de a visa. O sa stii odata sa le distingi pe cele sirete..visele adevarate apar din sufletul tau.

    RăspundețiȘtergere
  10. @Dreamer..vezi, de aceea imi place pe blog..ca intalnesc visatori ca mine :) Corect..poate da dependenta..dar au altii grija sa ma mai trezeasca.

    RăspundețiȘtergere
  11. Nu cred ca-i rau sa visezi. Sper sa nu ajungi sa renunti la vise, viata e mai saraca fara vise si mult mai urata si grea.
    Ma bucur ca esti visatoare; banuiam eu ceva :)

    RăspundețiȘtergere
  12. Nu ştiu dacă aş putea trăi fără a visa...şi, recunosc, că, de multe ori, am vise imposibile, la modul cel mai conştient :) Cred că e o modalitate de purificare a minţii, a sufletului, indiferent care este realitatea...
    Deşi am o doză suficientă de realism şi raţiune, la care mă întorc fără prea multe probleme, am nevoie de visare, de un refugiu din acel realism...mi se întâmplă să trec prin perioade de maximă raţionalitate, din vari motive de la activităţi care necesită o raţiune alertă la stări de autocontrol sau chiar dezamăgire, şi în astfel de perioade mă simt ca un roboţel fără sens, ca un mecanism care nu apelează la ce e mai preţios în el, aşa încât revin la visare şi parcă mă reîncarc cu energie, parcă sunt din nou eu :)

    RăspundețiȘtergere
  13. Reveria face parte din viata aceasta, este alipita realitatii crude, de multe ori este condimentul ideal pentru traire. Am invatat sa visez fara teama si sa aleg ce e util din vise pentru a le transpune si in viata de zi cu zi - nu inseamna ca sunt cu capul in nori - . Iti doresc sa-ti lasi visele sa zboare si sa le urmezi mereu pentru ca ele fac parte din noi... Trebuie sa recunoastem ca nu suntem doar niste robotei tristi si resemnati :)

    RăspundețiȘtergere
  14. Ce as mai putea adauga eu..e ca sotul tau este un fericit, context in care.. putini barbati au acest statut, privilegiat.

    RăspundețiȘtergere
  15. Pentru tine..
    http://www.youtube.com/watch?v=V_2BIdgSIns&feature=related

    RăspundețiȘtergere
  16. @tetris, asa e, si vreau sa le arat si celor apropiati ca nu e rau sa visezi :)

    RăspundețiȘtergere
  17. :)Rontziki..cam asta e ideea..de echilibru..de fapt tu stii mai bine, doar esti balanta ;) Nu e usor cand esti presat de realitatea asta rationala si de griji imediate sa-ti pastrezi si celalata parte..dar tu reusesti frumos asta. E minunat coltisorul tau cu vise, carti si filme..uneori chiar te invidiez putin pentru asta :)

    RăspundețiȘtergere
  18. @Lolita..sa reusesti sa visezi fara teama..e un pas important..si intr-adevar cred ca trebuie sa treci prin anumite etape sa ajungi la asta, pastrandu-ti echilibrul. Si cred ca uneori e necesar sa mai facem cate o selectie a viselor..pentru ca si noi ne schimbam, evoluam..si s-ar putea la un moment dat sa ne trezim ca in mintea noastra a ramas un vis..dar el nu mai corespunde cu dorintele noastre..si ne agatam in continuare de el. Visele care sunt cel mai aproape de sufletul nostru sunt cele care ar trebui sa ne ghideze.

    RăspundețiȘtergere
  19. @Rontziki..nu exista vise imposibile..doar vise pentru care nu suntem dispusi sa sacrificam alte vise..sau pentru care nu avem forta necesara pentru a le urma ..De aceea, cum spuneam mai sus..poate ar fi buna o selectie..si comentariul asta imi suna in primul rand mie :).

    RăspundețiȘtergere
  20. Joker, multumesc pentru dedicatie, chiar ma gandisem sa gasesc o melodie potrivita cu postarea..si ai gasit-o tu :)

    Ii mai amintesc uneori sotului ce norocos e cu mine..dar si eu am noroc el :)

    RăspundețiȘtergere
  21. Parintii mai reteaza si aripi din dorinta de a-i proteja pe copii...
    Dar tu ai drumul tau, si vei sti mereu sa obtii starea de echilibru.
    Daca te invadeaza visele, esti un om bogat. Fiindca pe multe dintre ele le vei si realiza, prin forta sufletului tau, cu care esti daruita... Si eu iti doresti sa se intample asta cat mai des!... :)

    RăspundețiȘtergere
  22. @acuarele, multumesc mult pentru gandurile bune. Si visurile n-ar prinde aripi fara astfel de ganduri si oameni frumosi in jurul tau :)

    RăspundețiȘtergere
  23. "Nu suntem limitati de bani, ci mai degraba de saracia propriilor noastre visuri"-Doug Wead

    E important sa visezi, sa-ti creezi idealuri,sa-ti desenezi propriile vise care mai apoi sa le aduci la realitate, sau macar sa te calauzeazca pe drumul vietii tale.
    Felicitari pentru blog.

    RăspundețiȘtergere
  24. Multumesc @monica..se pare ca suntem in acord :)

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails